Ismertető
Ady óta tudjuk “Csak akkor születtek nagy dolgok, / Ha bátrak voltak, akik mertek“
Legyen ez a verseny az Ő ünnepük apandémia tartalomgyárosaijé!
Kik lehetnek ők?
Bárkik, akik azért készítettek és készítenek podcastot, vagy online videót, hogy például önmaguk márkáját, piaci területét népszerűsítsék. Akik olyan elhivatott versenypiaci szereplők, kereskedők, szolgáltatók, művészek, alkotók (például pékek, gyógytornászok, színházigazgatók, sportvezetők, stb.) akik a Covid-19 vírussal ránktört váratlan élethelyzetben úgy döntöttek, élnek a „digitális atomrobbanás” lehetőségeivel, sőt előnyükre fordítja azokat! Azok, akik nem akartak elszakadni ügyfeleiktől, fogyasztóiktól, és megértették, hogy van egy másik élettér: a virtuális tér – és hatékonyan ki is használták azt az elmúlt egy évben!
Miért gyártottak tartalmat? Mi volt a céljuk?
Az adni akarás, önmaguk fejlesztése, a saját márka építése, kapcsolattartás a közönséggel (legyen az baráti kör, fogyasztó, ügyfél, néző, stb.) értékesítés, konverziógyűjtés, tanítás, szórakoztatás (esetleg e kettő együtt), vagy el nem ítélhető módon a megélhetés, a túlélés egy új lehetőségét, zálogát látták a tartalomgyártás ezen formáiban, vagy „csak“ együtt szerettek volna lenni - a már meglévő vagy éppen újonnan kialakított közönségükkel.
A virtuális tér régi-új alkotói hamar szembesültek azzal, hogy ebben a váratlanul felbolydult méhkasban, a hirtelen nagy médiazajban azonban már nem elég „csak egy“ műsort elkészíteni, kommunikálni és közreadni, majd magára hagyni. Az utóélete épp olyan fontos. Sőt!
A teljesség igénye nélkül, íme egy feladatsor, hogy mely kérdésekre kell választ adni, mi mindennel kell foglalkozni egy audiovizuális tartalom életútja során: a téma kiválasztás célja, kidolgozása, az adás lebonyolítása, a terjesztés, a kommunikáció hangvétele, a közönségszervezés, a hirdetési eszközök kiválasztása és használata, a társmédiumok összekapcsolása, különleges eszközök és megoldások bevonása, kapcsolattartás a közönséggel, adatok használata, mérések, utógondozás, üzleti modellek felállítása, fenntarthatóság és versenyképesség. Ezek mind-mind a siker fontos összetevői, melyektől ma már alig-alig lehet eltekinteni.
A megváltozott (munka)körülmények, például költségcsökkentés vagy más lehetőségek miatt a tartalomgyártók azonban sokszor egyszemélyben viszik és menedzselik a fenti feladatsort művük teljes életútja során.
Cserébe közönségük már nem csupán egy mérési szám, hanem közvetlen, ha szabad így írnom: tegező viszonyban lévő élő, interaktív kapcsolat, amely mindennél fontosabb. Épp ezért fontos, hogy miként szólítják meg a nézőt/hallgatót, milyen az ügyfélkapcsolat, és milyen a felhasználói élmény.
Mert a lehetőségek szélesedésével az elvárások is megnőttek. Már az újszerűség, a gyorsaság önmagában nem elég. Már nem csak egy helyre, nem csak egy platformon tud elkapcsolni a közönség!
Szórakoztatva kell informálni, tanítani, vagy vágyat ébreszteni egy termék iránt.
A szolgáltatók hosszútávú egyik legfontosabb feladata a közönségüket lojális közösséggé formálni. És talán ez a megélhetés/fennmaradás záloga is.
Pontosabb adataik birtokában szinte egyenként is ismerhetik őket. A jó kapcsolatot pedig ápolni.
A minőségi “közönség/közösség”-re építve nem csupán adatbázisokat lehet építeni, de a márka- és teljesítményalapú marketingkommunikáció is hatékonyabb lesz.
A podcastok, videók már nem önállóan léteznek az online térben, hanem a társmédiumaikkal ökoszisztemát kell kialakítaniuk, amelybe a közönségszervezés, a terjesztés kérései, a marketing kommunikáció is beletartozik. És hatnak egymásra. Hírlevelek, közösösségi média, keresőmarketing, terjesztő csatornák kiválasztása, stb. hatnak például a tartalomszerkesztés retorikájára is.
A webes produkciók már nem ötletszerűek, hanem üzleti vállalkozások tervezett modellel:
önfinanszírozás, reklámbevétel, támogatás- és előfizetésgyűjtés, vagy ezek hibrid változatai tarthatják fenn médiarendszerünket.
Mindezek fényében a Kamera Hungaria Online Médiafesztivál szervezésekor úgy alakítottuk ki a zsűri szempontrendszerét, hogy az egyes produkción túl ezek az értékek is hangsúlyt kapjanak benne, hiszen a korszerű, fenntartható tartalomgyártásnak a felsoroltak az alappillérei. Ne felejtsük, a versenyképesség mellett a jövőképességnek itt is helyet és teret is kell kapnia egy ilyen megmérettetésen!
A pályázattal az is célunk, hogy elismerjük azok munkáját, akik oly sok tudást, nevetést, szellemiséget, szépséget, kikapcsolódást hoztak az otthonunkba, vagy előmozdították a szakmai tevékenységünket.
Ismerjük el a lelkes (néha amatőr) alkotók sok-sok fáradozását és ez a fesztivál legyen egyben köszönet is azért, hogy segítettek a “túlélésben”.
Pályázati alapinfomációk:
A pályázati részletes kiírás közzététele: 2022. március 1. www.kamerahungaria.hu
Figyelem!
Megkérjük a tisztelt érdeklődőket, hogy csak azok pályázzanak, akik vállalják, hogy személyesen vagy képviselőjük útján részt vesznek a 2022. május 10-én 19.00 órakor kezdődő díjkiosztón (Digital-Media Hungary konferencia - Siófok), továbbá győzelem esetén: hogy május 11-án, a konferencia színpadán 15 percben bemutatja a versenyművet.valamint előre egyeztetett időpontban részt vesznek a 2022 nyarára tervezett Reboot Hungary webinárium szakmai beszélgetésén.
A zsűri döntési szempontjai március 1-én megismerhetőek és letölthetőek a www.kamerahungaria.hu oldalról.
Amennyiben szeretne értesítést kapni a bejelentésről, kérem jelezze azt az info@kamerahungaria.hu email-címen.
Tárgyba kérjük beírni: Kamera Hungária
A sajtóügyekért felelős:
Hegyi Nóra (Kolibri Pictures) +36 30 216 2005 - info@kamerahungaria.hu
Interjúkkal, cikkekkel, médiamegjelenésekkel kapcsolatban kérjük, őt keressék.
Nevezési Kategóriák:
Nevezni két verseny kategóriában és azon belül három, illetve öt témakörrel lehet majd március 08-29. között.
Podcast:
Csak sorozattal (egymástól független témájú epizódok is) lehet nevezni, annak öt adásával olyan módon, hogy az egyik epizódot kell megnevezni a versenyben induló produkcióként, és további négy prezentálása pedig a sorozat jellegét hivatott bemutatni.
Nevezni 2021. március 1 és 2022.március 1 között bemutatott podcasotkkal lehet.
Témakörök:
- Oktató, edukációs, edutainment
- Szórakoztató, életstílus, kultúrális
- Üzleti, szakmai
Online videók:
Csak sorozattal (egymástól független témájú epizódok is) lehet nevezni, annak öt adásával olyan módon, hogy az egyik epizódot kell megnevezni a versenyben induló produkcióként és további négy prezentálása pedig a sorozat jellegét hivatott bemutatni.
Nevezni 2021. március 1 és 2022.március 1 között bemutatott online videókkal lehet.
Témakörök:
- Oktató, edukációs, edutainment
- Szórakoztató, életstílus. kultúrális
- Üzleti, szakmai
- Zenei klip
- Reklám videó